- Bloky
- Povinné údaje
- Vypínání funkcí
- Aktivace a deaktivace produktu
- 1. Vyplňte základní informace
- Pojmenujte produkt
- Vyplňte krátký popisek produktu
- Napište vše o svém produktu
- Kopírujete text z wordu?
- Přiřaďte unikátní klíč
- Vyplňte EAN kód
- 2. Zvolte značku zařaďte zboží do kategorie
- Vyberte kategorii
- Zvolte výrobce
- 3. Určete cenu, výši DPH a případnou slevu
- Kolik produkt stojí?
- Ukažte, že jste levnější
- Vyberte vhodnou sazbu DPH
- Nastavte slevu
- Sleva ve skupině zákazníků
- Upozorněte na zboží speciálními štítky
- Nastavte zobrazení zboží na domovské stránce
- 5. Připojte obrázek
- Jak vložit obrázek?
- Výběr z dostupných obrázků
- Jaký obrázek zvolit?
- Smazání obrázku
- Změna pořadí obrázků
- Dokumenty ke stažení
- Doporučené produkty
- Pokročilé nastavení
- Meta tagy

Bloky
V detailu produktu se snadno zorientujete pomocí horní lišty, kde se rychle přepnete na požadovaný blok úprav.
Horní lišta
Povinné údaje
Údaje označené hvězdičkou (název produktu, cena, daň a skladovost) je třeba vyplnit, abyste mohli zboží uložit. Jde o klíčové údaje nejen pro zákazníka, ale i pro váš přehled.
Vypínání funkcí
Pokud nechcete, aby se některá z informací o produktu na e-shopu nezobrazovala, jednoduše ji nevyplňujte (pokud nejde o povinné pole) nebo ji deaktivujte v sekci Nastavení → Zobrazení produktu.
Aktivace a deaktivace produktu
Když tvoříte nový produkt, je vhodné jej nejdříve ho aktivovat na e-shopu až poté, co je jeho nastavení připravené. Spínáním tlačítka v pravém horním rohu mezi a
určujete, zda zákazník zboží na e-shopu uvidí či nikoli.
Varování! Neaktivní produkt nebude na e-shopu existovat, a vy tak přijdete o URL adresu detailní stránky zboží (zákazníkovi se ukáže chybová stránka). A to není dobré pro SEO. Pokud chcete deaktivovat zboží proto, že už jej nemáte na skladě, využijte spíše možnosti deaktivace tlačítka Koupit u produktu v sekci Nastavení → Nastavení e-shopu → Dostupnost zboží.
1. Vyplňte základní informace
Nové položky je třeba pojmenovat a popsat, než je vypustíte do online světa. Kliknutím do jednotlivých vstupních polí zahájíte psaní textu. Máte-li aktivované dostupné jazykové mutace, každá z nich bude mít vlastní textové pole, kam je třeba napsat text v příslušném jazyce.
Pojmenujte produkt
Nejprve je nutné zvolit dostatečně informující, výstižný a pro vás i zákazníky přehledný název zboží.
Pole Název produktu
Vyplňte krátký popisek produktu
Napište stručný popisek, který zákazníci uvidí ve výpisu zboží na vašem e-shopu. Maximální délka textu je 120 znaků. Pokud se rozhodnete perex vyplnit, doporučujeme tak učinit u všech produktů a zachovat jednotný styl.
Perex produktu
Perex se na e-shopu zobrazuje následovně:
Napište vše o svém produktu
Popis produktu je hlavním obsahem stránky produktu na e-shopu. Shrňte zde vše podstatné, co zákazníka při výběru zboží zajímá.
Chcete poradit s vhodným popiskem produktu? Přečtěte si o tom na našem blogu v článku 10 kroků k trefnému produktovému popisku.
Text můžete přizpůsobit základním formátováním, využít můžete funkce jako zarovnání, úroveň nadpisů nebo vložení odrážek atd. Také zde zvládnete vložit obrázek, odkaz nebo například video z Youtube prostřednictvím embed kódu.
Kopírujete text z wordu?
Pokud do textového pole pro popis produktu vkládáte zkopírovaný text z jiného dokumentu, označte vložený text a klikněte na tlačítko , kterým odstraníte původní formátování textu. Sjednotíte veškeré texty a nedojde tak k neucelenému nebo dokonce chybnému formátování.
Přiřaďte unikátní klíč
Vyplněním interního klíče, jedinečného identifikačního čísla produktu, se budete ve zboží lépe orientovat v případě, že máte některé produkty podobně pojmenované. Tento klíč slouží také k párování produktů s vaším účetním nebo skladovým systémem.
Vyplňte EAN kód
Do kolonky EAN vyplňte číslo registrovaného čárového kódu zboží. Není viditelné pro zákazníka, ale je vhodné ho vyplnit kvůli propojení se zbožovými vyhledávači. Chcete vědět, jak na propojení se zbožovými vyhledávači? Mrkněte na náš blog.
2. Zvolte značku zařaďte zboží do kategorie
Abyste se neztratili v nepřehledných hromadách položek, pusťte se do jejich třídění.
Vyberte kategorii
Klikněte do pole začněte psát název kategorie. Systém vám nabídne existující kategorie, stačí pak jen kliknout na jednu z nich a přiřadit ji k produktu. Produkt můžete zařadit do více kategorií.
Pokud jste ještě nevytvořili žádné kategorie e-shopu, pusťte se do toho v sekci Produkty → Kategorie.
Zvolte výrobce
Rozbalte nabídku a vyberte výrobce (značku produktu):
Nabídka výrobců
Pokud ještě nemáte vytvořený seznam výrobců a značek, přejděte do sekce Produkty → Výrobci.
Jednotliví výrobci pak tvoří speciální stránky na e-shopu, kde můžete specifikovat podrobnější informace o značce, taktéž v sekci Produkty → Výrobci v detailu výrobce.

Každý výrobce má na e-shopu svoji speciální stránku, kam můžete napsat veškeré informace o značce. Níže jsou pak produkty, které jsou od daného výrobce v obchodě k dispozici.
3. Určete cenu, výši DPH a případnou slevu
Nastavte aktuální cenu zboží. Můžete také vepsat původní cenu nebo manipulovat se slevami, přiřazovat štítky a nastavovat výši daní.
Kolik produkt stojí?
Výchozí cena s DPH je základní cenou produktu, na kterou se vztahují slevy a zvýhodnění. K ceně musíte samozřejmě specifikovat měnu:
Ukažte, že jste levnější
Originální cena je nepovinný údaj, který ukáže zákazníkům, kolik by za vybraný produkt zaplatili jinde. Zobrazí jako přeškrtnutá cena produktu na stránce produktu:
Vyberte vhodnou sazbu DPH
Výši daně z přidané hodnoty nastavíte rozkliknutím nabídky Výchozí daň na výchozí cenu. Snížená sazba DPH (15 %) se vztahuje na zboží uvedené v příloze zákona o DPH č. 235/2004 Sb.
Možnosti daně
Nejste plátci daní? Přejděte do sekce Nastavení → Nastavení e-shopu → DPH a odškrtněte kolonku Plátce DPH.
Nastavte slevu
Cenu produktů můžete snížit o konkrétní částku nebo přiřadit procentuální slevu, která ale nesmí být větší než 100 %. Sleva se pak aplikuje na všechny varianty produktu, to ale můžete změnit u jednotlivých variant zaškrtnutím možnosti Nezapočítávat slevu u produktu.
Možnosti slevy
V systému Shopero máte kromě slevu konkrétního produktu hned několik možností, jak upravovat ceny a vytvářet výhodné nabídky. Můžete například využít slevových kuponů nebo vytvářet cenové hladiny.
Sleva ve skupině zákazníků
Máte-li vytvořené skupiny zákazníků a k nim přiřazené slevy, objeví se vám v pravé části sekce Ceny a slevy jejich seznam. Pro založení takových skupin a jejich správu přejděte do sekce Objednávky -> Skupiny zákazníků.
Skupinu k produktu můžete přiřadit v Rozšířeném nastavení.
Upozorněte na zboží speciálními štítky
K produktům můžete přiřadit některý z nabízených štítků. Můžete tak například výrazněji upozornit na dopravu zdarma, některé štítky mají dokonce speciální funkce.
Štítky
Tento štítek se u produktu zobrazí automaticky vždy, když ke zboží přiřadíte slevu.
Zaškrtnutím produkt označíte jako novinku. Pokud chcete, aby se seznam produktů řadil podle novinek, tedy od nejnovějších produktů po nejstarší nebo obráceně, navštivte sekci Nastavení → Kategorie a Produkty.
S tímto štítkem se zboží na výpisu produktů zařadí na přední pozice seznamu.
Tento štítek se hodí v případě, že vyprodáváte-li zboží a chcete doporučit mimořádně zlevněný produkt.
Pokud chcete zákazníkovi doporučit konkrétní produkt, zvolte tento štítek. Jde pouze o jakousi vaši poznámku, štítek nemá žádnou hlubší funkci kromě viditelnosti u produktu.
Přiřazením tohoto štítku se u produktu nebude započítávat cena za dopravu. Štítek tak přímo ovládá nastavení dopravy zdarma.
Nastavte zobrazení zboží na domovské stránce
Zaškrtnutím nebo odznačením kolonky u
určíte, zda se bude vytvářený produkt zobrazovat na titulní stránce vašeho e-shopu.
Pozor! Maximální počet produktů viditelných na titulní stránce je 8. Pokud jich k domovské stránce přiřadíte více, bude se zobrazovat pouze náhodný výběr osmi položek.
V sekci Nastavení → Zobrazení produktů → Produkty na titulní stránce můžete upravit možnosti zobrazení produktů podle štítků.
5. Připojte obrázek
Obrázek je pro zákazníka to nejdůležitější a měl by být tedy kvalitní a dostatečně výmluvný. K jednotlivým položkám můžete přiřadit hned několik fotografií a měnit jejich pořadí.
Jak vložit obrázek?
Pomocí drag & drop jednoduše přetáhnete vybraný obrázek do prohlížeče.
Nahrávání obrázku
Výběr z dostupných obrázků
Pokud chcete vybrat obrázek, který jste již nahráli do systému, klikněte na . Otevře se vám nabídka všech obrázků v systému, které jinak najdete v sekci Obsah → Obrázky. Kliknutím na
obrázek zařadíte k produktu.
Jaký obrázek zvolit?
Doporučujeme kvalitu minimálně 1024 x 768 px pro nejlepší zobrazení. Systém se pak postará o přizpůsobení obrázku jednotlivým náhledům.
Smazání obrázku
Pro smazání obrázku stačí kliknout na . Smažete-li obrázek přiřazený k produktu, neodstraníte ho z databáze, ale pouze přerušíte jeho vazbu s produktem. U zboží se soubor nebude zobrazovat, v systému ale zůstane. Najdete ho v sekci Obsah → Obrázky. Zde můžete spravovat veškeré fotky a obrázky.
Změna pořadí obrázků
Měnit pořadí obrázků zvládnete jednoduchým drag & drop krokem. Klikněte na tlačítko , podržte, přesuňte na požadovanou pozici a pusťte. Obrázek se jednoduše zařadí.
Změna pořadí obrázků tažením
—
Sklad a varianty
Ukažte zákazníkům, kde se jejich vysněné zboží právě nachází, zda je máte skladem, jaká se na ně vztahuje záruka a jaké jsou jeho varianty.
Varianty produktu pak tvoří také filtry pro vyhledávání na stránce e-shopu. V konkrétní kategorii zboží klikne zákazník na tlačítko detailní filtr a rozbalí se mu nabídka variant, pomocí které může dál ve zboží vyhledávat.
Detailní filtr
Varianty filtrování zboží
Dodací lhůta
Tady si nastavíte možný termín dodání zboží a jeho dostupnost. Upravit možnosti zvládnete v sekci Nastavení, v kategorii Záruka, skladovost, jednotky. Skladovost pak platí u všech variant produktu. Pokud jedna z variant není na skladě, její skladovost nastavíte manuálně.
Množství skladem
Udejte množství produktů na skladě a vyberte si z vámi přednastavených jednotek (např. ks, kg, balení, …). Správu jednotek najdete v sekci Nastavení -> Nastavení e-shopu -> Záruka, dostupnost zboží a jednotky.
Záruka
Vyberte možnou dobu platnosti záruky. Přednastavení této sekce provedete v záložce Nastavení, v kategorii Záruka, skladovost, jednotky. Skladovost platí u všech variant produktu, pokud nenastavíte manuálně jinak u konkrétní varianty zvlášť.
Varianty
Zde můžete k produktu přiřadit barvy, dostupné materiály, velikosti nebo další typy zboží. Založení nových variant a jejich správu zvládnete v sekci Produkty -> Varianty, kde k selekcím přiřadíte také ukázkový obrázek (např. ukázku vzoru trička) nebo cenu, množství či dostupnost jednotlivých variant.
Varianty musíte správně kombinovat (např. k barvám přiřazovat velikosti a naopak), aby zboží bylo možné v jednotlivých variantách na e-shopu dohledat.
Jak přiřadit a upravovat varianty
Po zaškrtnutí kolonky Produkt má více variant otevřete nabídku pro jejich spravování.
Varianty produktu
Zvolte typ varianty kliknutím na šipku a rozbalí se vám seznam kategorií všech variant. Pokud zvolíte například kategorii Barva, v kolonce vedle si vyberete mezi jednotlivými možnostmi barev.
Seznam kategorií variant
Možnost Výchozí typ varianty na výpise zvolíte typ, jehož náhled se má zobrazit na výpisu produktů.
Kliknutím na tlačítko Přidat do tabulky aktivujete variantu u produktu. Rozbalí se vám nabídka s údaji u konkrétní varianty, které můžete následně upravovat.
Nabídka konkrétní varianty
Upravíte tady cenu, EAN kód a ID (klíč produktu). Přidávat zde můžete také obrázek konkrétní varianty. Nepřiřadíte-li speciální fotku, systém automaticky použije obrázek hlavního produktu.
Tip: Konkrétní variantu lze také použít jako filtr. Zaškrtnutím kolonky u této volby vytvoříte speciální množinu, kterou zákazník uvidí na e-shopu po rozkliknutí tlačítka Detailní filtr. Variantu si zvolí jako filtr svého vyhledávání.
Kolonka Použít produkt jako filtr
Tlačítko Detailní filtr
Výsledný nový filtr vyhledávání
Dokumenty ke stažení
Potřebujete k produktu přiložit návod? Nebo jinou podstatnou listinu (pdf či wordový dokument)? Pokud potřebujete přiřadit ke zboží další materiál a váš soubor se vejde do 16 MB, tady je jeho místo.
Vložení dokumentu
Nahrání dalších souborů funguje jako u obrázků. Přetažením do prohlížeče, klasickým nahráním z počítače nebo zvolením již dostupného dokumentu jej aktivujete u produktu. I zde můžete měnit jednoduchým přesouváním pořadí.
Jak poznám, že se soubor nahrává správně?
Doporučené produkty
Ukažte zákazníkům, že mají na výběr. Přiřazením doporučených produktů k danému zboží se nakupujícím ukážou další možnosti jejich zájmu.
Přidat související produkty
Kliknutím na tlačítko otevřete seznam zboží a z databáze si vyberete příbuzné produktů. Seznam projdete opět prostřednictvím kategorií rozkliknutím nabídky pod šipkou nebo najdete potřebnou položku pomocí vyhledávání, snadno a přehledně.
Stisknete tlačítko a hledané příbuzné produkty máte po ruce. Kliknutím na
je přiřadíte k zakládanému produktu. Tlačítko
zboží od editovaného produktu odepne.
Pokročilé nastavení
Kdyby se vám zdálo, že je těch kolonek pořád na váš vkus nějak málo, můžete přidat na konkrétnosti v pokročilém nastavení. Prodáváte-li knihy, najdete zde například kolonku pro vyplnění ISBN kódu.
Rozkliknutím nadpisu Pokročilé nastavení přejdete k dalším funkcím.
Tlačítko pokročilé nastavení
Jméno do XML feedu
Slouží jako název produktu pro zbožové vyhledavače. Seznamy XML Feedů můžete zakládat a editovat v Nastavení -> Zbožové vyhledavače -> Seznam XML Feedů.
ISBN
International Standard Book Number, tedy mezinárodní standardní číslo knihy je číselný kód identifikující jedinečné knižní vydání.
Váha produktu v kategorii
Velmi užitečná funkce sloužící k nastavení upřednostňování vybraných produktů na výpisu doporučeného zboží. K produktům přiřazujete čísla (od 1 do 1000). Čím vyšší číslo zvolíte, tím vyšší váha produktu je a na výpise se tak posouvá na první příčky.
Vpravo na modrém poli můžete zkontrolovat kliknutím na odkaz vhodné nastavení váhy a řazení produktu na výpisu, nejdříve ale musíte uložit změny kliknutím na tlačítko Uložit.
Co je víc, nastavená váha produktu, nebo štítek TOP?
Meta tagy
Meta tagy jsou určené primárně pro internetové vyhledávače, jsou součástí hlavičky HTML dokumentu a běžní uživatelé je tak na stránce neuvidí.
MetaTitle
Tento meta tag slouží pro definování názvu stránky produktu při vyhledávání. Zákazníci uvidí, co výsledek hledání obsahuje a proč je pro ně právě vaše nalezená stránka relevantní. Doporučujeme zvolit název kratší než 70 znaků, v opačném případě by se u některých vyhledávačů nezobrazil celý.
Tento meta tag by měl být stejně jako ostatní u každé stránky (tedy u každého produktu) unikátní.
Pokud se MetaTitle rozhodnete nevyplnit, automaticky ho zastoupí vámi zvolený název produktu.
MetaKeywords
Zde vypište všechna relevantní klíčová slova obsažená na stránce produktu. Slova oddělte čárkami, za čárky můžete (a nemusíte) vkládat mezery. Klíčová slova jsou zásadní pro SEO a pomohou vašemu produktům, aby byly lépe dohledatelné.
Tento meta tag by měl být stejně jako ostatní u každé stránky (tedy u každého produktu) unikátní.
MetaDescriptions
Sem stručne napište, co se na dané stránce produktu nachází. Pomůžete tak lepšímu umístění ve vyhledávání.
Tento meta tag by měl být stejně jako ostatní u každé stránky (tedy u každého produktu) unikátní. Snažte se u tohoto popisku vejít do 160 znaků, u některých vyhledavačů by se delší text nezobrazil celý.
Cenová hladina pro skupinovou slevu
Pro zvýhodnění produktu určité přednastavené skupině uživatelů, přidělte k produktu konkrétní cenovou hladinu. Hladiny můžete založit a spravovat v Nastavení -> Platby a doprava.
Cenová hladina pro dopravu/platbu
Každý předmět může mít specifické ceny přepravy (kvůli velikosti a váze), speciální poplatky mohou být připočtené i za platby (převod). Vy proto k produktu můžete přiřadit přednastavené cenové hladiny pro určení konkretního poplatku. Dopravu a platby můžete spravovat v Nastavení -> Platby a doprava.