V záložce Stavy objednávek zobrazíte všechny dostupné stavy objednávek, kterými můžete informovat zákazníka o tom, jak si jejich objednávka vede. Výchozí stavy můžete přejmenovat podle své potřeby.

Pozor! Je velmi důležité měnit stavy objednávek. Zákazník tak uvidí, jak na tom jeho zboží je. Stavy objednávek nejsou jen pro váš přehled, ale slouží hlavně zákazníkovi i v případech, kdy se z nějakého důvodu nezdařilo objednávku realizovat.

stavy_prehled

Přehled stavů objednávek

Přepínáním spínače u jednotlivých objednávek v seznamu mezi stavy_aktivni a stavy_aktivni vypnete nebo zapnete jednotlivé stavy. Vypnuté stavy nebude možné k objednávce přiřadit, ani se samy nepřiřadí ty, které se jinak mění samovolně.

Varování! Pokud deaktivujete důležité systémové stavy, nebudou některé funkce správně pracovat. Například pokud deaktivujete stav Vyřízené, nebudou se vyřízené objednávky započítávat do statistik.

Úprava stavu objednávky

Kliknutím na název stavu objednávky otevřete možnost úprav.

Možnosti úprav

Možnosti úprav

Základní informace

Výchozí název stavu objednávky můžete přepsat podle svých představ a potřeb. Měl by být ale výmluvný natolik, aby byl zákazník dostatečně informovaný. Máte-li aktivované jazykové mutace, nabídnou se vám varianty názvu v několika jazycích. Cizojazyčné názvy jsou rovněž předvyplněné, můžete je ale také upravit.
Z vysouvací nabídky Barevné označení si vyberte barvu štítku. Do pole Pořadí v seznamu napište hodnotu podle toho, kolikátý v pořadí má upravovaný stav objednávky být.

Napojený autoemail

V případě, že si u objednávky zaškrtnu, že chci aby zákazníkovi chodily e-maily, budou chodit defaultní, ale když se mi nebudou líbit,, můžu si napsat zde vlastní…

Autoemail je zpráva, která se odešle automaticky zákazníkovi ve chvíli, kdy změníte stav objednávky, a to v případě, že v detailu konkrétní objednávky potvrdíte možnost objednavka_zmena_upozorneni.

Zaškrtnete-li kolonku u Vlastní autoemail k tomuto stavu objednávky, otevřou se vám další možnosti nastavení. Pokud nebudete chtít posílat vlastní e-maily, kolonku nezaškrtávejte a se změnou stavu objednávky se vždy odešle jednoduchý e-mail, který vygeneruje náš systém.

stavy_autoemail

Vyplňte předmět e-mailu a text zprávy – ten lze případně formátovat pmocí HTML. Máte-li aktivované jazykové mutace, budete moci znění e-mailů napsat ve všech aktivních jazycích.

Potvrdíte-li možnost Odesílat obchodní podmínky ve zprávě, připojí se k odesílanému e-mailu příloha v PDF formátu s vašimi obchodními podmínkami. Obchodní podmínky najdete v sekci Nastavení → Nastavení e-shopu → Obchodní podmínky. Jsou definované asociací pro elektronickou komunikaci (APEK), vy je ale můžete rozšiřovat nebo jakkoli upravovat.

Dostupné stavy objednávek

Nové objednávky dostávají automaticky štítek nevyrizene, snadno tak poznáte, jakým objednávkám se máte věnovat.

Existují tři FINÁLNÍ stavy objednávek, které značí, že objednávka v podstatě již nepotřebuje vaši další pozornost, a sice:

vyrizene V tomto případě si zákazník zboží vyzvedl a zaplatil ho. Vyřízené objednávky se započítávají do statistik.

zbozi_bylo_vraceno Tento štítek označuje reklamované zboží. Reklamace je již vyřízená a zákazník dostal zpět své peníze.

stornovane Zákazník z nějakého důvodu sám stornoval objednávku a již nemá zájem zboží doručit.

Další stavy objednávek, které máte v administraci k dispozici, jsou následující:

reklamace Označíte tak objednávku zboží, které chce zákazník vyreklamovat.

ceka_na_naskladneni Pokud čekáte na zásoby od svého dodavatele zboží, označte objednávku tímto štítkem, aby zákazník věděl, že se zboží odbaví ve chvíli, kdy zásoby dorazí.

zbozi_odeslano Tento štítek značí, že objednané zboží bylo vyexportováno a míří k zákazníkovi. Až ve chvíli, kdy bude objednávka zaplacena, může být označena jako vyřízená.

faktura_odeslana Ve chvíli, kdy v systému SHOPERO vystavíte fakturu a odešlete ji zákazníkovi, využijte tento štítek, abyste informovali zákazníka, že se čeká na zaplacení zboží. Samozřejmě zde záleží na způsobu platby a dopravy. V některém případě odešlete nejdříve zboží, které je zaplaceno až následně po jeho doručení.

pripraveno_k_osobnimu_odberu Zboží dorazilo na odběrné místo a čeká, až si jej zákazník vyzvedne a zaplatí.

pripraveno_k_expedici Zboží v objednávce je připravené, zabalené a čeká se na dopravce.

zaplaceno Pokud zboží čekalo na zaplacení, aby mohlo být exportováno, a zákazník provedl platbu, označte objednávku tímto štítkem.

objednavka_byla_zmenena Tento štítek využijte, proběhla-li změna ve fakturačních údajích, změna objednaného zboží nebo navýšení počtu produktů, ať už z vaší strany po dohodě se zákazníkem (nějaké zboží nebylo na skladě a vy nabízíte alternativu) nebo přímo na vyžádání zákazníka.

Automatické štítky

Díky našemu napojení na externí systémy se stavy, které se týkají procesu platby, mohou měnit automaticky – například podle procesů platební brány.

platba_byla_vracena Pokud se vrací peníze v rámci reklamace nebo se nepodaří odeslat peníze ze strany zákazníka a automaticky se mu vrátí zpět, označí se objednávka tímto štítkem.

platba_byla_zrusena Tento štítek se použije v případě, že zákazník v procesu zrušil platbu.

platba_nebyla_autorizovana V případě, že zákazník prošel platebním procesem, ale neautorizoval platbu opsáním kódu z kontrolní SMS, použije se tento štítek.

platba_nebyla_zaplacena Tento štítek značí, že zákazník doposud objednávku nezaplatil.

platba_selhala V případě, že došlo k nedokončení platby vlivem systému banky, objeví se tento štítek.

platbe_vyprsel_casovy_limit Platební brány mají z bezpečnostních důvodů nastavený limit pro platbu. Pokud zákazník nestihne částku za objednávku uhradit, než vyprší čas platební brány, označí se objednávka tímto štítkem.

Pokud se vám hodí nějaký další stav objednávky, který nevidíte v seznamu, napište nám na podpora@shopero.cz a my vám ho rádi do systému přidáme.