1. Nastavte limit nákupu

V rozšířeném nastavení můžete omezit množství zboží, které smí zákazník objednat. Nastavíte tady minimální a maximální počet položek, které je možné nakoupit, stačí jen napsat číslo do textových polí.

pocet_kusu

Zrušit možnost nákupu
Můžete také úplně vypnout možnost koupě produktu, aniž byste ho deaktivovali úplně. Stačí zaškrtnout kolonku neumoznit_nakup.

Hodí se to například v případě, kdy chcete zachovat stránku produktu kvůli SEO nebo také potřebujete-li z daného (již neexistujícího produktu) odkazovat na jiný produkt.

2. Vyplňte název produktu do XML feedu

Každý zbožový vyhledávač, ale nejen ten, nýbrž i každý server typu e-shopu, má specifický XML Feed, neboli strukturovaný dokument o zboží. XML feed je strom kódů, tzv. tagů a obsahuje veškeré informace o jednotlivých produktech, včetně jejich variant.

Slouží jako název produktu pro zbožové vyhledávače. Seznamy XML Feedů můžete zakládat a editovat v Nastavení -> Zbožové vyhledavače -> Seznam XML Feedů.

ISBN

International Standard Book Number, tedy mezinárodní standardní číslo knihy je číselný kód identifikující jedinečné knižní vydání.

3. Nastavte, jak moc je produkt důležitý

Velmi užitečná funkce Váha produktu v kategorii slouží k nastavení upřednostňování vybraných produktů na výpisu doporučeného zboží. K produktům přiřazujete čísla (od 1 do 1000). Čím vyšší číslo zvolíte, tím vyšší váha produktu je a na výpise se tak posouvá na první příčky.

Vpravo na modrém poli můžete zkontrolovat kliknutím na odkaz vhodné nastavení váhy a řazení produktu na výpisu, nejdříve ale musíte uložit změny kliknutím na tlačítko Uložit.

FAQ Co je víc, nastavená váha produktu, nebo štítek TOP?

4. Přiřaďte cenovou hladinu

Pro zvýhodnění produktu určité přednastavené skupině uživatelů, přidělte k produktu konkrétní cenovou hladinu v bloku Cenová hladina pro skupinovou slevu. Novou hladinu vytvoříte v sekci Nastavení →  Platby a doprava.

FAQ Má-li zákazník jakožto člen cenové skupiny nárok na 10% slevu a k produktu je přitom přiřazena sleva 30 %, jaká má větší vliv?

Cenová hladina pro dopravu/platbu

Každý produkt může mít specifické ceny přepravy (kvůli velikosti a váze), speciální poplatky mohou být připočtené i za platby (převod). Vy proto k produktu můžete přiřadit přednastavené cenové hladiny pro určení konkretního poplatku. Dopravu a platby můžete spravovat v Nastavení -> Platby a doprava.

5. Specifikujte údaje pro vyhledávače

Meta tagy jsou určené primárně pro internetové vyhledávače, jsou součástí hlavičky HTML dokumentu a běžní uživatelé je tak na stránce neuvidí.

MetaTitle

Tento meta tag slouží pro definování názvu stránky produktu při vyhledávání. Zákazníci uvidí, co výsledek hledání obsahuje a proč je pro ně právě vaše nalezená stránka relevantní. Doporučujeme zvolit název kratší než 70 znaků, v opačném případě by se u některých vyhledávačů nezobrazil celý.

Tento meta tag by měl být stejně jako ostatní u každé stránky (tedy u každého produktu) unikátní. Pokud se MetaTitle rozhodnete nevyplnit, automaticky ho zastoupí vámi zvolený název produktu.

MetaKeywords

Zde vypište všechna relevantní klíčová slova obsažená na stránce produktu. Slova oddělte čárkami, za čárky můžete (a nemusíte) vkládat mezery. Klíčová slova jsou zásadní pro SEO a pomohou vašemu produktům, aby byly lépe dohledatelné.

Tento meta tag by měl být stejně jako ostatní u každé stránky (tedy u každého produktu) unikátní.

MetaDescriptions

Sem stručne napište, co se na dané stránce produktu nachází. Pomůžete tak lepšímu umístění ve vyhledávání.

Tento meta tag by měl být stejně jako ostatní u každé stránky (tedy u každého produktu) unikátní. Snažte se u tohoto popisku vejít do 160 znaků, u některých vyhledávačů by se delší text nezobrazil celý.

6. Využijte interní poznámky

K jakémukoli produktu si můžete v rozšířeném nastavení připsat vlastní poznámku, která slouží pouze pro váš přehled a zákazník ji na e-shopu neuvidí. V seznamu produktů v administraci pak můžete vyfiltrovat právě produkty s poznámkou.