Objednávky vytváří zákazníci, jakmile potvrdí výběr svého zboží. Možnost vytvářet objednávky je tu ale i pro vás jako administrátora například pro případ, kdy vyřizujete objednávku se zákazníkem telefonicky a potřebujete ji zapracovat do systému.

Tip: Založení nové objednávky se také hodí pro případ, že potřebujete rozdělit jednu z objednávek, které vytvořil zákazník. Může to být nápomocné například v momentě, kdy je v jedné objednávce zboží od dvou a více prodejců a vy potřebujete jednotlivým prodejcům poslat separátní formulář.

Chcete-li se podrobněji seznámit s nastavením objednávky, přejděte na článek Detail objednávky.

Novou objednávku vytvoříte v sekci Objednávky → Nová objednávka. Bude potřeba k ní nejprve přiřadit zákazníka. Máte dvě možnosti, jak na to:

Výběr existujícího zákazníka

Kliknutím na tlačítko vybrat_existujiciho_zakaznika vyberete ze seznamu již evidovaných zákazníků. Ten se tvoří z realizovaných objednávek a registrací zákazníků na vašem e-shopu. Profily zákazníků pak můžete spravovat v sekci Marketing → Zákazníci.

objednavka_vybrat_zakaznika

Výběr existujícího zákazníka

V seznamu lze vyhledávat podle jména, zákazníky můžete vyfiltrovat i podle zákaznické skupiny, do které patří. Skupiny se tvoří v sekci Marketing → Skupiny zákazníků.

Tlačítkem pridat vyberete zákazníka a jeho údaje se zapracují do objednávky.

Nový zákazník

Potřebujete-li k objednávce přiřadit zákazníka, který u vás ještě nenakupoval, ani se nezaregistroval do vašeho e-shopu, klikněte na tlačítko zadat_udaje_o_novem_zakaznikovi. Pak stačí jen vyplnit zobrazená pole a tlačítkem ulozit zapracovat zákazníkovi údaje do objednávky.

novy_zakaznik_1

novy_zakaznik_2

Zadávání údajů o novém zákazníkovi

Zaškrtnutím možnosti registrovat_zakaznika se po uložení objednávky vytvoří nový účet pro zákazníka, jehož údaje jste vepsali do objednávky. Tohoto zákazníka pak najdete v sekci Marketing → Zákazníci.
Chcete-li upravit nebo odebrat zákazníka, klikněte na tlačítko objednavka_udaje_upravit a jednotlivá pole se změní tak, abyste je mohli přepsat. Pro odebrání zákazníka klikněte na odebrat_zakaznika.